Skip to content
Compare Models
Svenska
Compare Models
Svenska

Vår historia och våra värderingar

Genom att finna synergier i de erfarenheter företagets många kulturer bidrar med har vi skapat starka rötter för framtiden.

Scroll

65 år av WICA historia

Vi håller hårt i våra rötter samtidigt som vi omfamnar förändringar och framtiden, därför är det vanligt att vi använder båda våra varumärkesnamn. WICA härstammar ifrån vår grundares initialer, WiIhelm Carlsson. 

Namnet ARNEG kommer från italienskans ARredamento NEGozi som översätts till ‘butiksinredning’ på svenska. 

År 1963 bestämde sig Arneg’s två unga grundare, Roberto Marzaro och Luigi Finco, för att utöka sitt utbud av hyllsystem och möbler för livsmedelsbutik genom att erbjuda kylda möbler skapade av duktiga lokala hantverkare.

Sedan dess, tack vare fasta principer och moraliska värderingar, har Arneg vuxit till en världsledande internationell företagsgrupp med möjlighet att utveckla och leverera produkter och tjänster till hela världen.

Sedan 2005 representeras Arneg av Wica Cold genom varumärket Arneg Nordic i Norden och Baltikum.

Wica Colds och Arnegs historia i bilder

arneg-storia-valori-01
De första butikerna under 60-talets Italien
Wica_Cold_60talet
Wica Colds lokaler under 80-talet
arneg-storia-valori-03
Det professionella hantverket
arneg-storia-valori-04
En hypermarket under 90-talet
fabriksbild 756x554
Wica Colds huvudkontor och produktionsanläggning 2022

Våra grundläggande principer, hittills och i framtiden

  • Hantverksskicklighet

    Kvalité, detaljfokus och kundrelationer.

    Dessa är de värderingar som genomsyrar Arnegs och Wicas hantverkaranda. Vår kunskap lämnas vidare från generation till generation och utförs av medarbetare som är ivriga att lära sig mer.

    Resultatet är produkter från Arneg och Wica som skapar framtida butikstrender tack vare innovativa kundanpassade lösningar kombinerade med tillgängliga tekniska  möjligheter.

  • Delad kunskap

    Arnegs globala dimension härstammar från synergin mellan företagen i koncernen och deras gemensamma kunskap och idéer som delas genom ett produktions- och distributionsnätverk på alla kontinenter.

    Vi delar med oss av erfarenhet, kunskap, identitet, likheter och olikheter för att tillsammans växa. Detta är vad som gör oss till en grupp. Detta är vad som driver Arneg.

  • Hållbarhet

    Bolagets affärsplan har utvecklats genom åren och visat sig vara mycket hållbar, mycket tack vare utvecklingen av ny teknik. 

    Planen är utformad för att eftersträva ekonomiska mål genom interaktion med miljön, samhället och kunder som alla gynnas av bolagets verksamhet.

1/3
  • Kvalité, detaljfokus och kundrelationer.

    Dessa är de värderingar som genomsyrar Arnegs och Wicas hantverkaranda. Vår kunskap lämnas vidare från generation till generation och utförs av medarbetare som är ivriga att lära sig mer.

    Resultatet är produkter från Arneg och Wica som skapar framtida butikstrender tack vare innovativa kundanpassade lösningar kombinerade med tillgängliga tekniska  möjligheter.

  • Arnegs globala dimension härstammar från synergin mellan företagen i koncernen och deras gemensamma kunskap och idéer som delas genom ett produktions- och distributionsnätverk på alla kontinenter.

    Vi delar med oss av erfarenhet, kunskap, identitet, likheter och olikheter för att tillsammans växa. Detta är vad som gör oss till en grupp. Detta är vad som driver Arneg.

  • Bolagets affärsplan har utvecklats genom åren och visat sig vara mycket hållbar, mycket tack vare utvecklingen av ny teknik. 

    Planen är utformad för att eftersträva ekonomiska mål genom interaktion med miljön, samhället och kunder som alla gynnas av bolagets verksamhet.


Ta en titt på Wica och Arneg idag.